אבסטרקט: טיפול בעזרת כלבים בילדים עם מוגבלויות
[מתורגם – קישור למחקר למטה]
אינטראקציה מועילה וחיובית בין בני אדם לכלבים שאומנו לטיפול בעזרת כלבים תועדו רבות. במחקר הזה, ההשפעות של נוכחות כלב על האינטראקציה החברתית בין 3 ילדים בני 5-9 עם מוגבלויות התפתחותיות והמורת בית ספר היסודי שלהם נותחו.
ניסוי של התערבות חוזרת נעשה ונבדקו ההשפעות מהמצב ההתחלתי עד למצב אחרי ההתערבות. במצב ההתחלתי, התערבויות נבדקו בקונטקסט הסביבתי של חדר מבודד עם כלב צעצוע ומשחקים אחרים, יחד עם המורה. השינוי הניסויי שהוכנס בתדירות והדרגתיות למשתתפים היה כלב המאומן במשמעת, רועה גרמני מעורב עם לברדור רטריבר.
אינטראקציה בין הילדים למורים נבדקו במהלך הסשנים של הבוקר על ידי תצפית ישירה מוקלטת ואמינה.
כל המשתתפים הראו העלאה כללית ביזימת אינטראקציה חברתית (מילולית ולא מילולית) כלפי הכלב והמורה. הילדים גם הראו ירידה בהתנהגויות שליליות. בנוסף, נצפו שיפורים בתגובתיות החברתית של הילדים בחדר הלימוד לאחר סיום הסשנים.
מחקר זה תומך בסברה שהתערבות של טיפול בעזרת כלבים בילדים עם מוגבלויות מועילה.
מרץ 2008
למחקר המלא – טיפול בעזרת כלבים בילדים עם מוגבלויות