מחקר: טיפול בעזרת כלבים להרגעת מטופלים לפני בדיקת MRI

מחקר: טיפול בעזרת כלבים להרגעת מטופלים לפני בדיקת MRI

מטופלים אשר עוברים בדיקת MRI סובלים מרמות חרדה גבוהות. חוסר הנוחות של המטופל יכול להוביל לתמונה מטושטשת עקב תזוזה של המטופל בזמן הבדיקה. תרופות נוגדות חרדה נמצאות בשימוש כרגע כדי להוריד את רמות החרדה, אבל טיפול בעזרת כלבים יכול להיות דרך לא פולשנית אלטרנטיבית עם פחות תופעות לוואי.

הפרוייקט בוצע על ידי שכנוע של ילדה בת 15 אליסון רוצ'מן. במהלך בדיקות הMRI שלה היא חוותה חרדה וקלסטרופוביה. היא הקלה על החרדה על ידי שדמיינה את הכלב שלה, וואלי, והאימה שהחוויה הזו יכולה להיות מועתקת למטופלים אחרים הסובלים מאותה בעיה. אליסון נהיה מטפלת בעזרת כלבים מוסמכת, וביצעה את המחקר בפרוייקט הזה, עם עזרה של רופאים שהאספו את המידע וניתחו אותו כדי להכין את האבסטרקט עבור המחקר.

המחקר בוצע במרכז הקליני מונמאוט בלונג ביץ', ניו ג'רזי. 28 מטופלים אשר היו בלו"ז לבדיקות MRI נבחרו להתערבות הטיפולית של הכלבים. הכלבים היו באינטראקציה עם המטופלים ברמות שונות לזמן של 15 דקות, בערך 30 דקות לפני הבדיקה.

"האספקט המשמעותי ביותר בממצאים שלנו היה העובדה שזמן עם כלב (טיפול בעזרת כלבים) יכול להחליף תרופות נוגדות חרדה אשר הרבה פעמים נצרכות על ידי מטופלים שעוברים בדיקות MRI" אמר ריצדרד רוצ'מן, MD, אחד מהחוקרים.

"הרבה מחקרים נעשים כרגע המבוססים על טיפול בעזרת כלבים בסביבה רפואית. למיטב ידיעתי, זה המחקר הראשון שממש שילב כלבנות טיפולית במחלקה רדיולוגית. ממצאים נוכחים מעידים ש15% או יותר מהמטופלים לא יכולים לעבור בדיקת MRI עקב חרדה גבוהה"

 

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%

פרסם תגובהhttp://www.sciencedaily.com/releases/2011/04/110430133113.htm

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *