למה כלבים עוזרים עם דכאון?

למה כלבים עוזרים עם דכאון?

הרעיון של כלב או חיית מחמד כדבר שמוסיף כיף וסיפוק לחיי היום יום ובנוסף בן לוויה נאמן הוא לא רעיון חדש, אבל הרעיון של טיפול בדכאון הוא לא תמיד כל כך מוכר

אבל ההשפעות העדינות, לפעמים נסתרות מהעין, הפסיכולוגיות והפיזיולוגיות שיש למערכת יחסים שלנו עם בעלי החיים שלנו, אבל ואולי במיוחד בעולם המודרני והמדעי של היום, רק עכשיו מתגלות ולפעמים לא מדוברות ולא מוכרות בכלל.

הקשר האנושי - כלבי
הקשר האנושי – כלבי

 

הקשר המועיל בצורה הדדית בין בני אדם וכלבים הולך אחורה לפרה-היסטוריה, כאשר 2 הפריטים מצאו את ההישרדות קלה יותר כאשר הם שיתפו פעולה. עבור בני אדם, כלבים הציעו מערכת אזעקה ושמירה, בתמורה הכלבים קיבלו שאריות מזון והגנה של מחנה עם אש. לכן.. החיות הראשונות "בויתו" והקשר האנושי-כלבי נוצר.

אם אתה שומר את המילה "כלב טיפולי" או "כלב סיוע", התמונה הראשונה שעולה בראש היא כנראה של כלב נחיה לעיוורים. אבל אפילו התנועה המבוססת והמוערכת הזו הוקמה רק ב1934, פחות מ100 שנים אחורה.

במהלך 50 השנים האחרונות, במיוחד בארה"ב, מודעות הלכה וגברה ליכולות של הכלבים להתגבר עם מגוון רחב של סימפטומים, מחלות ובעיות והמושג "טיפול בעזרת כלבים" או "סיוע בעזרת כלבים" נולד.

כמו גם פיתחנו הבנה עמוקה יותר להטבות הרגשיות והמנטליות שבעלי חיים מביאים לנו. לדוגמה גילינו ש"כלבנות טיפולית" או בעלי חיים טיפוליים אחרים שהגיעו לבתי חולים סיפקו השפעות מיטיביות נפלאות לחולים.

"אין צורך שלכלב יהיה איזה תואר או הכשרה מיוחדת כדי לעזור לאדם שסובל מדכאון"

זה חשוב להבין שלא הכרחי עבור כלב, או כל בעל חיים, להיות בעל איזה הסמכה מיוחדת כדי שתהיה לו היכולת לעזור במצבים של לחץ, דכאון, חרדות או מחלות.

כלבים עוזרים ויכולים לעזור עם סימפטומים של דכאון מכיוון שהם חיות להקה ובאופן אינסטקנטיבי ואינטואיטיבי יוצרים קשרים קרובים עם הלהקה או המשפחה שלהם. אז זה בטבע שלהם, לספק עזרה רגשית ולהיות אוהבים תומכים ונאמנים.

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *