גידול 2 גורים בו זמנית: למה זה רעיון בעייתי

גידול 2 גורים בו זמנית: למה זה רעיון בעייתי

[sociallocker id="2525"]
אני כל הזמן נשאל האם גידול 2 גורים בו זמנית זה רעיון טוב, או שאנשים שואלים אותי האם אני חושב שכדאי הביא לכלב בוגר גור כדי שתהיה לו חברה.

התשובה שלי פשוטה – "לא!!! זה לא רעיון טוב!!!"

למעשה, בזמנו שהרבעתי כלבים לא הייתי מוכר 2 מהגורים שלי לאנשים שרצו לגדל 2 ביחד. יש כמה סיבות לכך. אני אסביר:

1. זה קשה מספיק לגדל גור אחד ולתת לו את הסוציאליזציה שהוא צריך. גידול 2 גורים בבית כמעט תמיד מסתיים בכך שהכלבים קיבלו רק חצי מהזמן שהם צריכים כדי לגדול כראוי.

2. כלבים הם חיות להקה. זה יצר הרבה יותר חזק ממה שבעל הכלבים הממוצע מבין וחושב. אנשים חושבים שהגור הקטן מגיע מחיה שעברה ביות במשך אלפי שנים, אז איך יכול להיות שתהיה לזה השפעה שלילית עליהם.

3. כשגורים גודלים ביחד הם הופכים להיות מה שאנחנו קוראים לו "כלביים". זה אומר שהם רואים בכלבים אחרים חברים ולא בבעלים שלהם. כלבים שגדלו ביחד ורצו ביחד בדרך כלל לא מפתחים את סוג הקשר הכלבי-אנושי שהם היו מפתחים במידה והיה גדלים ככלב יחיד במשפחה.

4. כלבים אלה הם קשים יותר לאילוף. בגלל שהם פחותים בקשר האנושי-כלבי הקשר הזה, אין להם את התשוקה לחבור לבעלים כמו שלכלב יחיד יש.

5. לכל הכלבים יש יצר להקה חזק מאוד. יותר כלבים בלהקה כך היצר נהיה חזק יותר. גידול 2 גורים ביחד אומר יצר להקה מוגבר, 3 כלבים אפילו יותר.

עניינים של יצר להקה זה אומר עניינים של סטטוס ומעמד בלהקה. מה שאומר לפעמים ריבים ונשיכות. אל תחשוב שהגור שלך לא ילחם בגור השני. זה יכול להפוך לבעיה גדולה. זה אומר מריבות כלבים כשהגורים יגיעו לבגרות (גיל 18-30 חודשים).

אז יצר להקה מוגבר אומר שאחד או יותר מהכלבים הולך להיות האלפא. זה אומר בעיות דומיננטיות עם כלבים אחרים, משפחה ואורחים. התוצאה היא כלבים יותר טריטוריאלים ואגרסיבים.

אנשים יכולים להחזיק יותר מכלב אחד אם הם עושים את זה נכון. לי יש כרגע 10 או 12 כלבים ואנחנו מגדלים 3 גורים. אבל הם כולם נמצאים בבית גידול בתוך מכלאה, מופרדים ואנחנו לא מאפשרים להם לשחק ביחד. הפעם היחידה שבה אני ממליץ על 3 כלבים ביחד היא כשיש מנהיג להקה שהכלבים מכבדים ויודע לשלוט בהתנהגות שלהם.

אם אתה מתכנן על גידול 2 גורים (כלבים או גורים) זה חשוב שהם לעולם לא ישארו ביחד ללא השגחה. כשאני משגיח עליהם ואני רואה שאחד מנסה "לטפס" על השני אני מיד עוצר את הסיטואציה. אני לעולם לא ארשה לכלבים לפתור בעיות על ידי מריבה. הרבה בעלים לא מנוסים בדרך כלל עושים את זה. זה לא יעיל וזה נוגד את מעמדך כמנהיג להקה. חברי להקה מצפים מהמנהיג להקה לשלוט על עניינים. חברי להקה מכבדים את מי שמגן עליהם מבריונים.

אז אם אתה מתכוון לעשות את מה שאני וסינדי עושים (גידול 3 גורים בו זמנית) כדי שתצא ותביא 3 כלובי רשת לכלבים ותצפה לבלות הרבה זמן אישי עם כל אחד מהגורים.

 

 

 

הוספת כלב שלישי למשפחה

 

אני כמו כן לא ממליץ להוסיף כלב שלישי למשפחה, אלא אם המשפחה מבינה לגמרי את ההשלכות לגבי מבנה הלהקה. במילים אחרות, אם התכנית שלך היא להוסיף גור זכר ולא להפריד אותו משאר הכלבים כשאתה לא נוכח: אז אל תעשה את זה.

הגור החדש הולך להיות נמוך במעמדו בלהקה והכלבים האחרים הולכים להזכיר לו את זה כל הזמן. הם אולי יסתדרו מצוין, אבל אחד תמיד יהיה האלפא. כשגור שלישי מתווסף ללהקה הוא תמיד יהיה הנמוך במעמד, והבינוניים תמיד יזכירו לו את זה. זה ימשך עד שהגור בן 18 – 30 חודשים ובנקודה הזו הרבה כלבים שחיו ביחד יתחילו לריב.

המפתח בהוספת כלב נוסף היא להשאיר את הכלבים מופרדים כאשר אתה לא נוכח. אני לא מאפשר לגורים אפילו לשחק עם כלבים בוגרים יותר עד שהם לו בני 5-9 חודשים (במקרים מסוימים אפילו יותר).

אם אין לך בית עם חצר אחורית מגודרת, אתה יכול להשיג את זה על ידי כלובי רשת.

זה אומר שהכלבים אף פעם לא ירוצו וישחקו ביחד. הם יכולים, אבל רק בהשגחה. אם כלב בוגר הולך "לטפס" על אחד הגורים או הכלבים, אתה צריך להפסיק את זה.

חשוב באותה מידה, כשגור מתחיל להתבגר ולהרגיש בטחון ליד כלבים גורים, זה אחריותך להגן על הכלבים הבוגרים. זה חשוב במיוחד כשכלב בוגר הוא באמת כלב מאוד בוגר (זקן). אם לא תשלוט על הגור מלריב עם כלב זקן, הכלב הזקן הולך לסבול מאוד. כלבים זקנים יכולים להכנס לדכאון. אז תזכור שזה תפקידך ללמד את הגור שלך נימוסים.

אם אתה לא חושב שזה רציני, אני יכול לשלוח לך המוני מיילים של אנשים שחוו מריבות כלבים שהובילו למוות בביתם.

[/sociallocker]

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%

פרסם תגובהhttp://leerburg.com/2dogs.htm

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *