אוטיזם וטיפול בעזרת כלבים – איך זה עובד?

אוטיזם וטיפול בעזרת כלבים – איך זה עובד?

עבור ילד עם אוטיזם, העולם בדרך כלל מלא ברעשים חזקים, אורות מסנוורים, הסחות דעת מבלבלות ודחפים עצביים בלתי נשלטים. בימים אלו, יותר ויותר ילדים עם אוטיזם עומדים מול האתגרים האלה יחד עם חבר אוהב ומיוחד שאומן במיוחד להיות לצדם, כלב הטיפול שלהם.

למרות שזה תחום יחסית חדש, כלבי טיפול עבור אוטיזם עוברים אימונים ומשתמשים בהם בהרבה מקומות והרשימה של הארגונים שפועלים בנושא רק הולכת וגדלה.

איך טיפול בעזרת כלבים עובר לילדים עם אוטיזם?

אם אי פעם צפית בכלב סיוע עוזר לאדם עם מוגבלויות פיזיות, זה לא צריך להפתיע אותך שכלב יכול לעזור גם לאלה הסובלים מ-אוטיזם. הנה כמה מהדרכים בהם כלבים הופכים את החיים ליותר קלים עבור ילדים עם אוטיזם.

מרגיעים את הילד. ילדים עם אוטיזם נתונים להפרעות אקראיות וחריפות במצב הרוח. כלבי טיפול שיצרו קשר וחיברות עם ילד עם אוטיזם הראו יכולת מוכחת להרגעה. הכלב חייב להיות מאומן להשאר רגוע ותומך במהלך התקף של הילד — והילד חייב להבין שהכלב נמצא שם בשבילו, כדי שיוכל ללטף ולחבק אותו. זה אולי לא יעבוד ב100% מהמקרים אבל זה הוכח כיעיל במיוחד בהרבה מקרים.

הפחתת תנועות טורדניות. הרבה ילדים עם אוטיזם מציגים התנהגויות כפייתיות וטורדניות, כמו נענוע הלוך ושוב. בחלק מהמקרים זה יכול להיות קיצוני מאוד ולהמשך הרבה זמן. יחד עם חבר נאמן ומאומן — כלב טיפולי לחבק, חלק מהילדים עם אוטיזם מציגים פחות מההתנהגויות האלה ולמעשה מראים שיפור. כלבי טיפול אפילו אומנו לזהות את המקרים האלה ולהתערב ולגשת לילד במקרה כזה.

שומרים על הילד מללכת לאיבוד. משפחות עם ילדים עם אוטיזם יודעים שהם צריכים להיות תמיד זהירים במיוחד בגלל הנטייה של הילדים "להתעופף" וללכת לאיבוד. כלבי טיפול מאומנים לשמור על הילדים האלה מסכנה על ידי שמאמנים אותם להסתובב מסביב לילד ולנבוח כדי להזהיר את חברי המשפחה.

בגלל שכלבים הם חברי נפש. כלבים הרוויחו את הססטוס של "החבר הטוב של האדם" בגלל היכולת הבלתי מתפשרת שלהם להבין ולהתמחות ברגשות ובצרכים שלנו. זה נראה שכלבי טיפול יכולים ליצור גם כן קשר עמוק כזה (קשר אנושי-כלבי), קשר שמתעלה מעבר ליכולת של הילד לבטא את עצמו באופן מילולי.

 

איזה כלבים הם הטובים ביותר עבור ילדים עם אוטיזם?

האמנות באימון כלבי טיפול שכאלה היא יחסית חדשה. כתוצאה, ארגונים ומאמנים מסביב לעולם פיתחו שיטות אימון שונות ופילוסופיות אילוף כלבים שונות.

לדוגמה ארגון אחד בקונטיקט ארה"ב, The North Star Foundation, מעדיף לאמן גורים ככלבי טיפול עבור ילדים עם אוטיזם. הם מאמינים שגורים יעזרו "לבסס את הקשר החזק ביותר האפשרי, ולהבטיח שהאימון של הכלב יתאים לצרכים של הילד."

האם חלק מהגזעים מתאימים יותר מאחרים עבור ילדים עם אוטיזם? לא לפי ד"ר פרנסואה מרטין, אשר חקר את השימוש בילדים כדי לעזור לילדים עם הפרעות נוירולוגיות להביע את הרגשות שלהם. לפי ד"ר מרטין "מה אני שרוצה הוא כלב שהוא מאוד סלחני, מוכוון לבני אדם ואם ילד מסוים מתנהג לא כשורה הכלב הזה יסתכל על המטפל במבט שאומר, "הילד הזה מתנהג מוזר, אבל זה בסדר גמור מבחינתי"

קרא עוד על טיפול בעזרת כלבים

  • 5/5
  • 2 ratings
2 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%100%

סיפורים קשורים

תגובה 1

  1. שי

    כזה נחמד. אני בספקטרום האוטיסטי כבר מזמן לא ילד. יש לי חתולה. אני מחפש כלב לאחות שלי יש לה אפילפסיה.

    Reply

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *