כלבים מזהים אנשים לא אמינים

כלבים מזהים אנשים לא אמינים

כלבים אולי לא נראים הכי נבונים כשהם רודפים אחרי הזנב של עצמם, אבל בדרכם שלהם הם יצורים חכמים מאוד. במיוחד, הם מאוד "מודעים חברתית", גם לגבי בני אדם וגם לגבי כלבים אחרים.

מחקרים רבים דיווחו שהם יכולים לחוש רגשות אצל בני אדם. מחקר אחרון מצא שהם רואים את ההבדל בין פרצוף שמח לפרצוף כועס, כמו כן להראות קנאה.

עכשיו זה נראה שהם יכולים גם לחוש כאשר בן אדם מסוים הוא לא אמין. ברגע שכלב החליט שאין לתת אמון באדם מסוים, vut מפסיק לעקוב אחרי הסימנים שהוא נותן.

זה ידוע שכלבים מבינים סימנים גופניים לדוגמה כאשר אדם מצביע לכיוון מסוים. מחקר שפורסם לאחרונה גילה שהם מגלים מהר מאוד אם הסימנים האלה אמינים או שהם מטעים.

במחקר שפורסם במגזין Animal Cognition , שהוביל אקיקו טאקאוקא מאוניברסיטת קיוטו ביפן, 34 כלבים עברו 3 סבבים בהם הוצגו להם סימני הצבעה.

בסיבובה ראשון, המדענים הצביעו בצורה מדויקת לאוכל שמוחבא מתחת לארגז. אבל בסיבוב השני, לא היה מתחת לארגז שום דבר.

בסיבוב השלישי, שוב המדענים הצביעו לארגז עם אוכל מתחתיו.

אבל כעת, הכלב לא הגיב לסימנים של המדען. זה מרמז לנו, אומר טאקאואקא, שהכלבים השתמשו בנסיון שלהם עם המדען הספציפי כדי להעריך עד כמה ההכוונה שלו אמינה.

לאחר שלושת הסיבובים האלה מדען חדשן שחזר את הניסוי. שוב, הכלבים עקבו אחרי ההכוונה בהתעניינות.

טאקוקא אומרת שהיא הייתה מופתעת שהכלבים "החסירו בהערכתם לאמינות הבן אדם" כל כך מהר.

"לכלבים יש אינטלגנציה חברתית יותר מתוחכמת ממה שחשבנו. האינטלגנציה החברתית הזו עברה ברירה מלאכותית במהלך ההסיטוריה של הכלבים עם בני אדם".

השלב הבא היא אומרת, יהיה לבדוק אותו הדבר עם מינים דומים כמו זאבים. זה יגלה את "ההשפעות העמוקות של תהליך הביות" על האינטלגנציה החברתית של הכלבים.

המחקר מדגיש שכלבים אוהבים שדברים עקביים. אם כלבים לא יודעים מה הולך לקרות להבא בצורה עקבית, הם נהיים לחוצים, אגרסיביים או מפוחדים. "כלבים שיש להם בעלים לא עקביים מפתחים בעיות התנהגות"

החלק האחרון של המחקר מוסבר על ידי כך שכלבים מתלהבים מכל דבר שהוא חדש: "כלבים הם כמעט נרקומנים של מידע" אומרת בראדשו, לכן מדען חדש שיכנס למחקר יקבל שוב אמון מחדש.

  • 5/5
  • 1 rating
1 ratingX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%100%

פרסם תגובהhttp://www.bbc.com/earth/story/20150220-dogs-know-if-youre-untrustworthy?ocid=fbert

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *