איך לאמן "ארצה בתנועה"

[sociallocker id="2525"]

התהליך של קבלת "ארצה בתנועה" מהיר במיוחד מתחיל ביום הראשון של אימון ה"ארצה". במאמר הזה רק על היצר באימון.

אני משער שמי שקורא את המאמר מבין מה זה יצרים.

כאשר מגיע הזמן לאמן את ה"ארצה" הנוהג מציב את הכלב במצב של יצר גבוהה או דרייב גבוהה, הכלב מקבל פקודת חזקה ועמוקה של "ארצה" והוא משלים אותה יחד עם משיכה חזקה לקרקע, או אם זה הכרחי עם הפעלת כח בין השכמות של הכלב כדי לגרום לו להגיע לארצה – זה חייב לקרות. ברגע שהכלב מגיע ל"ארצה" הצעצוע נזרק על הרצפה מול הפנים של הכלב.

איך אנחנו נותנים את הצעצוע זה חשוב. הצעצוע לא סתם נזרק – הוא צריך להגיע לרצפה מהר במיוחד. הוא צריך לקפוץ על הרצפה בערך חצי מטר מהכלב. אספקת הצעצוע במהרה בונה יצר אצל הכלב.

אם צפית בסרטונים שלי אתה מכיר את המושג "יצר-התערבות-יצר". בפשטות, הכלב נכנס ליצר בעזרת כדור או כרית נשיכה, הוא מקבל איזה סוג של התערבות בצורה של פקודת קולית, משיכת רצועה או הפעלת כח בין השכמות, ואז במהרה הוא נכנס בחזרה ליצר על ידי שנזרק צעצוע מול העיניים שלו.

כאשר הארצה מאומן בדרך הזו זה לוקח רק 2-3 ימים כדי שהכלב ילמד. כלבים יורדים מהר מאוד וכאשר הם יורדים האוזניים שלהם זקופות ומופנות קדימה. ה"ארצה" נהיה תרגיל של יצר גבוהה.

מכאן האימון נלקח החוצה משדה האימונים. עובדים עם הכלב בסיטואציות שונות. אם צריך ניתן להשתמש בקולר חשמלי כדי לאכוף את הפקודה. הכלב שוב מקבל פרס בשניה שהוא יורד לארצה. התרגיל לא נועד ללמד את הכלב "ארצה" להרבה זמן, אלא המטרה היא המהירות שבה הכלב יורד.

כשהכלב מראה ביצועים טובים בפקודות רנדומליות אפשר לקחת אותו בחזרה לשדה האימונים. אם יש אפילו ספק הכי קטן לגבי המהירות ביצוע אז צריך להשתמש בקולר חשמלי.

בהתחלה כאשר הנוהג נותן "ארצה" בזמן "רגלי" הוא נותן פרס בדמות צעצוע, אשר תלוי על הצוואר שלו בעזרת מנגון שחרור מהיר, לאחר 2 צעדים. הנוהג לא מסתכל אחורה על הכלב, אלא פשוט נותן פקודה ממשיך 2 צעדים וזורק את הצעצוע מהר על הרצפה בזמן שהוא ממשיך להתרחק מהכלב. זה משאיר את הכלב ביצר גבוהה (אוזניים גבוה וקדימה).

זה חוזר על עצמו והכלב מקבל פרס לאחר 5 צעדים לאחר מכן 2 צעדים לאחר מכן 3 צעדים לאחר מכן 10 צעדים לאחר מכן 2 צעדים עד שלאחר 2 שבועות של אימונים הנוהג ממשיך 50 צעדים. המפתח הוא שהכלב לעולם לא יודע מתי הצעצוע יגיע. כמה שהנוהג מתרחק מהכלב כך היצר שלו עולה.

ככה מקבלים ביצועים ממש מהירים ב"ארצה". כמה שמתרחקים יותר ככה הוא יותר "נטען" ומצפה לצעצוע.

אני לא חסיד של הרבה דרכים שמאמנות את ה"ארצה" רק על ידי כח והתערבות. אני מכיר את רובם. רוב השיטות הם בעלות השפעות שליליות על המהירות והמערכת יחסים בין הכלב לנוהג.
[/sociallocker]

  • 4/5
  • 3 ratings
3 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%33.3%0%0%66.7%

פרסם תגובהhttp://leerburg.com/down02.htm

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *