האם לכלבים וחתולים יש חוש שישי?

האם לכלבים וחתולים יש חוש שישי?

כולנו ראינו כלבים שנובחים ללא כל סיבה וחתולים שנוהמים על דברים שאנחנו לא רואים, מה שמניח את השאלה: האם יש לכלבים וחתולים חוש שישי? והאם חברינו על ארבע יכולים לחוש דברים שאנחנו לא? התשובה עלולה להפתיע.

בדיוק כמו בני אדם, חלק מבעלי החיים יכולים אולי לחוש דברים שהם מעבר ל5 החושים שלנו, אומרת כריסטינה אגרו, מומחית למטאפיזיקה, אז אולי הנעיצות מבטים של הכלבים שלנו הם לא סתם.

אגרו אומרת שהיכולת של בעלי חיים לחוש דברים מעבר לחמשת החושים תלויה ב2 דברים – המודעות שלהם, או רמת העירנות, והגיל. אם בעל החיים בעל אחד או יותר מהמאפיינים האלה יכול להפוך את הנ"ל לאפשרי. הסימן הגדול ביותר כדי לקבוע אם בעלי החיים שלנו חשים דברים שאנחנו לא לדוגמה לפני אסונות כמו רעידות אדמה, הרבה לפני ידוע שכלבים נובחים, ובעלי חיים מתחילים לברוח למקומות גבוהים כמו לדוגמה בצונמי בתאילנד.

ה"חוש השישי" הזה אצל בעלי החיים נוגע גם ליכולת שלהם לדעת אם הבעלים שלהם מעורב בתאונה או מת, או שהם יודעים שמשהו שלילי עומד לקרות (טיול לווטרינר) עומד לקרות והיכולת לזהות בני אדם לא אמינים ומסוכנים.

אגרו אומרת שהחוש הזה אצל בעל החיים דומה מאוד לחוש שקיים אצל בני אדם להאמין ולהפתח לאמונות שעוברות את גבול המדעי והרציונלי – כולם יכולים להגיע לזה, אך רובינו לא עושים את זה. לחלק מבעלי החיים יש רמות מודעות גבוהה מאוד של כל הדברים מסביבם והם מודעים יותר להתנהגות שלהם וההשלכות שלה על אחרים.

הגיל, פקטור נוסף, יכול לקבוע האם בעל החיים הוא בעל חוש שישי כזה. אגרו אומרת שכאשר בעלי חיים מתקרבים למוות, המסך בין העולמות הולך ונהיה דק יותר עבורם, והם מתחילים להבין דברים שאנחנו עוד לא.

 

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *