רודיז'אן רידג'בק – Rhodesian Ridgeback

רודיז'אן רידג'בק – Rhodesian Ridgeback

גזעי כלבים: רודיז'אן רידג'בק

הדבר הראשון ששמים לב אליו כפוגשים רידיז'אן רידג'בק הוא פס שערות הפוך על הגב ומפה גם מגיע שמו. השם גם מסגיר את המקום ממנו הגיע שהוא רודז'יה (זימבבואה) היום, שבאפריקה.

אפשר גם לשים לב לאתלטיות, לאצילות ולפראיות שלו. השאלה הראשונה שתמיד שואלים היא "האם הוא באמת צד אריות?"

אז התשובה היא כן, הרידג'בק נוצר באפריקה כדי לעזור לצוד חיות גדולות כמו אריות, דובים וחזירי בר. הוא עדיין עושה את זה עד היום. ואפשר למצוא את הגזע גם בתחרויות ספורט כמו אג'יליטי, משמעת ועוד. והוא חבר מושלם לטיולים קשוחים בטבע.

רודיז'אן רידג'בק הם אצילים ומופנים כלפי זרים. עם משפחתו הוא שקט ועדין, אחד שמוכן להגן על הבית כשצריך.

בגלל גודלו, האינטלגנציה שלו וכוחו, הוא לא גזע עבור כל אחד. מתחילים יכולים למצוא את עצמם עם יותר ממה שהם רצו.
רודיז'אן רידג'בק הוא עבור אנשים שאוהבים את המרחבים והטבע ולמי שמחפש כלב חזק ובעל בטחון אשר טומן בחובו עדינות, קשות עורף וחוש הומור.

 

היסטוריה: רודיז'אן רידג'בק

הרידג'בק שנקרא גם "כלב אריות אפריקאי", נוצר בדרום אפריקה על ידי מגדלי חזירים. המגדלים היו צריכים כלב ציד גמיש ומגוון שיעמוד בפני טמפרטורות קיצוניות ושטח קשה, ישרוד במקומות ללא מים, יגן על השטח, ויהיה בן לוויה למשפחה כולה.

הם התחילו על ידי הרבעת כלבים שהביאו מאירופה, כמו דני ענק, מסטיף, גרייהאונד ובלאדהאונד עם כלב חצי פראי מקומי שהוחזק על ידי השבטים המקומיים – שהיה לו גשר של שעיר הפוך על הגב. הם שמו לב שכלבים עם הגשר על הגב היו ציידים טובים יותר.

בהתחלה ציד חזירים היה המטרה הראשית, לאחר שציד אריות ודובים נהיה פופלרי הם מצאו את הגזע מושלם לעבודה. הם היו רוכבים על סוסים בזמן שהכלבים היו סוגרים על האריה בפינה.

ב1922 ציד בשם קורנליוס וון רוין התחיל תכנית הרבעה וסטדרנט עבור הגזע – איך הוא יראה ויתנהג. ב1924 רודיז'אן רידג'בק יתקבל באופן רשמי כגזע באיגוד הכלבני של דרום אפריקה.

 

קישורים מועילים:

רודיז'אן רידג'בק בAKC

 

 

 

סטנדרט הגזע: רודיז'אן רידג'בק

 

Instagram: #RHODESIANRIDGEBACK

[instagram-feed hashtag="#RHODESIANRIDGEBACK"]

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *